Seniai verdam idėją, kad reikia paskristi keliese sparnas prie sparno kažkur tolėliau (arba aukščiau, virš rūko), bet tai nėra taip paprasta net su radaru - lėktuvų greičiai skiriasi, nuolat kuris nors pasimeta.
Kad supaprastint situaciją - perkam daug vienodų lėktuvų ir tada skristi kartu bus daug paprasčiau - nes charakteristikos nesiskirs.
Taigi, papuolė Eachine Airloader akcija. Yra nupirkta iš viso 7 airloaderiai (po 75€) ir 4 volanteksai (po 80€ tiems kas sąraše iš anksčiau) + 2 volanteksai (po 85€ kitam pirkimui):
Andrius (ABLomas) - ($+, delivered)
Laimonas - ($+ delivered)
Giedrius pats nusipirko ($+, delivered)
Vilkas - sakė 1.2G ($+, delivered, Volantex)
Tadas ($+, delivered, Volantex)
Romanas ($+, delivered)
Vilius ($+, delivered, Volantex)
Virgilijus (Volantex -)
Olegas ($+, delivered)
Laimonas (kitas Laimonas) ($+, delivered)
Laimonas (pirmas Laimonas, ima 2!) ($+, delivered)
Audrius ($+, delivered, Volantex -)
Saulius (Volantex -)
Pakol yra eilučių su klaustukais - kreipkitės telegram @ABLomas ir imkit/rezervuokit saviškį.
(visi išdalinti, jei kas nespėjot ir labai dega - yra dar vienas tuščias siurblys ir vienas pilnai surinktas)
Airloaderis aka siurblys - lėktuvas tikrai ne pats gražiausias, su juo rekordų irgi nepaimsit, bet jis yra labai pigus, paprastas, surenkamas iš dėžės per 15min. ir yra lėtas (stall speed < 30km/h) - tai tiks ir naujokams, jei neperkrautas. Taip pat jį galima paleisti pačiam (pusher setup, dugnas laisvas) netgi pradedančiajam.
Toliau - info tik tiems, kas skris formation:
Kad suvienodinti skrydžio charakteristikas ir netrukdyti vieni kitiems, reiks laikytis kai kurių taisyklių:
Naudojamas tik tas pats gamyklinis power setup’as - vienas pusher variklis. ESC, servas galima keist, jei yra poreikis. Propas gimtasis arba analogiškas.
jei norisi išsiskirti - tai galima naudoti dažus ir izoliaciją, bet korpuso pjaustyt nereikia. Aišku išpjovimai kamerai, dugno sustiprinimai ir pan. pagal poreikius, bet tikrai nereikia keist bendros formos, nes tada vėl turėsim problemą, kad vieni skrenda greičiau, kiti lėčiau. Yra šimtai, jei ne tūkstančiai kitų modelių, kur galima customizinti iki pažaliavimo, o šitą dedikuokit formation flight tokios formos, kaip kad buvo pagamintas (bet visada galima nudažyt rožine spalva ).
FC su vienu laisvu UART ir radaro pajungimu (žr. žemiau), GPS, INAV
analoginis video, 1.2 arba 5.8G (arba bet kas, kas TIKRAI nei kiek netrukdo analoginiam video)
NE 433MHz valdymas (868M, 2.4G - ką norit, bet ne 433M - dedikuota radarui)
Bendra masė - 1350-1900g (su 4S 4000mAh liion jis sveria ~1380g, per mažas akumuliatorius - nepavyks subalansuoti CG). Įsidėkit HD kamerą, ar, galų gale, varžtų, jei per lengvas; išimkit plytas, jei per sunkus - panašaus svorio skris panašiu greičiu.
Pagal galimybes pasidalinsim PID’ais ir kt. FC nustatymais, jei reiks, nors toks buldozeris turi labai gerai skrist ir su default nustatymais.
Planuojamas masinis skrydis - 2022 pavasarį, tai dar yra laiko viską pasidaryti net ir labai neturint laiko.
Mini-FAQ:
Ne, DJI skaitmena negali skristi kartu. Visų pirma, tai radaro kodas ten dar visiškai kreivas ir vos veikia, antra - DJI labai smarkiai trukdo analoginiam ryšiui
Per silpnas variklis ir lėktuvas skrenda per lėtai? Taip, tas tiesa, bet reik taikytis prie kitų. Su standartiniu setupu (1.4kg, vienas pusheris, 4S 4Ah) galima nesunkiai nuskristi 20km RTT ar pusę valandos lėtai cruisinti virš rūko, to užtenka daugumai planuojamų scenarijų. O savo 12KW 16S setupą įdėkit į kitą lėktuvą
LED galima (ir netgi rekomenduojama) susidėti, kuo daugiau, kuo galingesni - tuo geriau, skrendant krūvoje papildoma indikacija ir matomumas tikrai nepakenks
Jam reikia paskirti vieną serial portą ant FC, su pinoutu (FC pusėje):
GND
VCC
TX
RX
Jei tokios sekos ant FC nėra - pasidarykit išvadus su “spygliukais”, kad lauke būtų galima prijungti/atjungti be didesnių problemų.
Paruoškit vietą, kur būtų galima įdėt radarą - kad OLED negautų smūgių (pvz. nusileidžiant, ar neužkristų akumuliatorius). Radaro matmenys 25x55mm. Prieiga nėra būtina, bet geriau ją turėti (pvz. ant žemės patogu pasitikrinti, ar visi node’ai matomi, spaudžiant viršutinį mygtuką, perkrauti radarą (apatinis mygtukas).
Antena pozicionuojama vertikaliai, gali būt korpuso viduje, nelabai svarbu. Geriau, kad neužstotų metaliniai/karboniniai objektai.
INAV nustatymai:
geriausia (nebūtina, rekomenduojama) turėt atskirą layout be kitų objektų (arba tik su būtiniausiais, pvz. rodyklė namo ir voltažas), nes jei OSD yra pilnas informacijos - kitų lėktuvų rodyklės “lips ant viršaus”
tame layout būtina įjungt centro rodyklę (crosshair). Tokiu principu galima kitam layout nerodyti radaro (išjungtas crosshair)
set osd_hud_radar_disp = 4
(max 4 lėktuvai vienu metu, apribojimas dėl timeslotų, t.y. kuo daugiau lėktuvų, tuo lėčiau atnaujinamos koordinatės, ateityje bus “6”)
Tą patį galima padaryt ir per CMS, ne per CLI: CMS, OSD > Hud > Displayed items, pasirinkt Radar max aircraft 4
Serial port nustatymai: 115200 baud, įjungtas MSP, nieko daugiau nereikia nurodyti
Radaras nerodys informacijos, pakol nėra krypties info (heading). Tai reiškia, kad ant žemės su statiškais lėktuvais radarai vieni kitų nerodys, kad tą apeit, reik turėt arba įjungtą kompasą (magnetometer), arba eiti su lėktuvu tam tikra kryptim (kad gautų krypties vektorių iš GPS).
Jei kam reikia apšvietimo su valdymu - galima panaudoti ESC, ką aš ir Olegas padarėm.
Kad supaprastint ir dar labiau palinksmint reikalus, aš padariau custom variantą, tinkantį BS_NFET. Jis turi 5 režimus (< 1100 visi išjungti, paskui 1100-1300 ir t.t. su 200 intervalais - skirtingi blyksėjimo variantai), bet pagrindiniai vis tiek palikti - standartinis lėktuvo strobe:
pirmas output - strobe vienas (“lėktuvo priekinis”)
antras (vidurinis) output - strobe du (“lėktuvo galinis” - arba sparnų galai, o pirmas output - lėktuvo galinis)
trečias output - nav lights - t.y. žalia/raudona ant sparnų ar šonų (jos junginėjasi on/off)
Suflashinau dar papildomai 11x F20A ESC. Ten stovi labai galingi mosfetai (bet praktikoje reiktų ribot srovę iki ~40A per kanalą, daugiau PCB neatlaikys), kiekvienas individualiai patikrintas ir viskas veikia. Kondensatoriai visiškai nebūtini, laidus kiekvienas gali prisilituot pagal save, įranga nenauja, kažkada skridusi.
Matmenys 40x24mm, svoris 9g.
Vieną kanalą galima naudoti kaip ON/OFF switch (nuo >1700us PWM) jei yra reikalas kažką kito įjungti.
Siūloma prijungimo schema (SBEC nebūtinas, jei LED gali atlaikyti VBAT - patys ESC ramiai laiko 4S, teoriškai gal ir 6S atlaikytų (bet geriau tokių LED ant lėktuvo nedėt).
Reikia? Telegram @ABLomas ir užsisakot savo, vnt. kaina 11€.
Norit pasidaryt savo? Pirmyn: bs_nfet_5modes.hex (5.8 KB)
Kairėje pusėje - maišas negyvėlių, pagamintų procese (tai firmware įjungiau abi FET puses, tai gate noise, tai susilietė laidai, brokas ir t.t.) - žodžiu, ne viskas taip paprasta kaip atrodo.