2017-2 lėktuvų lenktynės

Informaciniai postai ir media:
https://fpv.team/lektuvu-lenktynes-2017-2-informacija/
https://fpv.team/lektuvu-lenktynes-2017-2-data-laikas/
https://fpv.team/lektuvu-lenktynes-ivyko-rezultatai-2/
<…>

DUK:

Lyginant su ankstesnėmis - bandžiau pataisyt esmines problemas:

  • labai supaprastintas taškų skaičiavimas. Labai.
  • skaičiai atsistojo netoli teisėjų zonos - akumų keitimas lengvesnis, nebuvo problemų su ryšiu
  • vartai gigantiški (7x3m) ir privalomi praskrist
  • pakelt bonus taškų svorį (2017-1 lenktynėse jie sudarė < 5% nuo bendrų taškų)

Realybėje:

  • kai kas prarado viltį gaut taškų (nes yra “all or nothing”, t.y. reikia apskrist ratą pilnai, kad gaut nors vieną tašką) ir malėsi ratais aplink. Net ir supaprastintų taškų nelabai kas pildė (realiai užpildyti buvo 3 lapai, kiti “iš lempos”)
  • registracijos nebuvimas (nes registruotų / 2 - tai net nedariau) = betvarkė trasoje, niekas nežino ką stebi, kada skrenda ir panašiai. Užtrunka daug laiko suskirstyt grupes, o managint visus juos reikia vis tiek
  • vartai tipo vis tiek nepatiko, nors ir dideli, bet metaliniai ir dėl to blogai. Bet kai kam tie vartai nesukėlė jokių problemų, tai čia neaišku, ar nėra “blogam šokėjui ir…” efektas
  • kadangi tiek daug “skraidytojų” malėsi aplink - tai bonus taškai buvo vos ne vienintelis taškų šaltinis. Vėl negerai, nes bonus taškai turėjo smarkiai per didelį svorį

Pati didžiausia problema - kad niekas realiai rimtai nepažiūrėjo į rungtynes.
Trasa aišku kur ir kokia, paskelbta iš anksto. Norint buvo galima atvažiuot, išsimėgint, pasakyt savo komentarus, atitinkamai suderint įrangą, ar bent jau pasitreniruot. Niekas to nepadarė, dauguma atvažiavo su įranga, surinkta paskutinę naktį, kaip papuolė ir kuo papuolė, o tada “vartai kalti” dėl visko. Orientacija pas daugumą irgi neaiški - bandoma su lėktuvais skrist kaip su kopteriais (t.y. netoli, acro mode ir trumpai), rezultate gaunas nei šis, nei tas.
Vienam visus sugaudyt, sumanagint ir dar praskrist - košmaras, neišeina visko spėt, todėl gaunas ne smagi diena, o juodo darbo savaitgalis, po kurio norisi dar pailsėt.

Idėjos ateičiai - “LT-FPV race - hardcore edition” :wink:

  • orientacija į lėktuvus - t.y. atstumas, ištvermė, greitis
  • skrendama 15-20 minučių vienam skrydžiui (~2 ratai skrendant negreit, turėtų būt kokie 4 ratai su “turbo” setupu)
  • 5km++ bendras trasos ilgis, 2-3km iki artimiausio objekto
  • objektai - pilnai natūralūs, vėliavos ir markeriai tik žymėjimui. T.y. koks nors vienkiemis, bažnyčia, ežeras, pelkė, vienišas medis ir panašiai
  • vietoje vartų - medžių eilės/alėjos/tarpai
  • trasos setupas toks, kad “šiąnakt pasiėmiau pernykštį lėktuvą ir varysiu” tikrai nesueitų, t.y. reikalauja pasiruošimo tiek iš techninės pusės, tiek iš piloto (įranga turi laikyt tokius atstumus, reikia nepasiklyst, turi atlaikyt akumuliatoriai ir pan.)
  • vietoj 14 žmonių balagano, iš kurių nemaža dalis vos-ne-vos pakyla nuo žemės reikia 5 iš viso, (max 6). Pagal statistiką du iškris po apšilimo/pirmų ratų, liks tik kokie 3, kurie galės skrist toliau ir atlaikys finalus - paprasta, nes nereikės dedikuotų žmonių managementui. Lenktynės tikrai ne visiems, “kaip papuolė” nepavyks sudalyvaut, reiks pasiruošt, pagalvot, išsistudijuot žemėlapį, pasitestuot lėktuvą, Atitinkamai atsifiltruos labai daug žmonių (nu ir geras pavyzdys 2014m “RCM acro class lenktynės” - gal 3 ar 4 tik pasidarė tinkamus lėktuvus), bet ir nėra tikslo padaryt lenktynes su daug žmonių.

Praktinis pavyzdys pamodeliavimui su Maišiagala:

  • pradinėse grupėse 6 žmonės, suskirstyti į 2 grupes po 3 (1.2G x2 ir 1x 5.8G video)
  • registracija iš anksto, atitinkamai skrendančių/stebinčių setupas sudėliotas iš anksto, kaip ir įranga stebėjimui
  • po starto skrendama prie apleistos fermos, kurią reik apskristi aplink, atstumas ~3km, +1 taškas
  • skrendama prie sekančio objekto - tvenkinys, tą irgi reik apskrist, atstumas nuo fermos ~1km +1 taškas
  • skrendama iki kelio ir link starto pozicijos, reikia apskristi kaimelį, atstumas nuo namų ~2km +1 taškas
  • grįžtama proskyna tarp medžių, plačia (~10m), +1 taškas
    Viso 4 taškai, objektų negalima praleist, skrendama 15min., trasos ilgis ~6km, pasibaigus laikui nieko negalima pabaiginėti - kiek yra taškų, tiek - grįžtama “namo” nedelsiant.
    Objektų atpažint nereikia, bonus taškai sumažinami iki 3.

Taigi, reikia max greičio, kurį galima atlaikyt 15 minučių ir gerai orientuotis aplinkoje (arba waypoints ant OSD, autonominiu skrist negalima).

Komentarai:
Martynas: "Cia idomios lenktynes atrodytum kaip dakare. Islekia i trasa lektyvai, sparnai, rakeros, ir kitokie variantai ir vyksta lenktynes kuris bus greitesnis, istvermingesnis, geriau orientuosis aplinkoj ir apskris trasa. Todel galvoju nereiktu riboti leltuvo. Jei yra limitas kazkiek tai min. Tai boingas tieisog neisnaudos visos savo baterijos, bet bus letas, o koks sparnas leks iki paskutinio, bet visa kelia bus greitas na ir cia jau individualumas kiekvieno pasireiks. Man patiktu tokiam praskristi"
Vilkas: “arba neriboti apskritai nieko, nes kazin ar kazkas puls gaminti nauja lektuva, pigiai pritaikys turimus. O paskui matysis kas labiau pasiteisina. Nepabandzius nelabai pavyks sukurti taisykles, kad niekas neturetu pranasumo. Nes nezinome kas gali turet.